
Utdatert nettleser
Denne nettsiden vil gi redusert funksjonalitet i denne nettleseren. Vi støtter de fleste nettlesere med de nyeste versjonene som Chrome, Firefox, Safari og Edge.
Hvorfor trengs en oppdatert nettleser?
Finn det ut her og last ned nyeste versjon
![]() Logg på nettbanken og klikk deg til "Innstillinger" og deretter "Mobil" > "Mobilbank". Klikk så på "Aktiver"-linken i listen, se skjermbilde (klikk for større) |
![]() Bekreft at det er ditt telefonnummer som er oppgitt og angi så en fire-sifret PIN-kode, se skjermbilde (klikk for større) |
Pålogging nettbank – alle må logge på med BankID
I påloggingsbildet kan du velge mellom BankID med brikke eller BankID på mobil.
Slik aktiverer du BankID i nettbanken
Dersom du ikke har BankID i Sandnes Sparebank må du opprette og aktivere BankID for å gå videre.
1. Fra påloggingssbildet (se skjermbilde over), gå til Pålogging med brikke, tast inn fødselsnummer og klikk Logg inn.
2. På neste skjermbilde får du beskjed om at det finnes en BankID-avtale som ikke er registrert. Klikk Start.
3. Bestill passord; Velg "Send meg passord på SMS" og tast inn kode fra kodebrikken du har i Sandnes Sparebank. Klikk Neste.
4. Tast inn engangspassordet som kom på SMS, les gjennom og aksepter avtalevilkårene og klikk Neste.
5. BankID er nå aktivert og pålogging til nettbank skal være klar innen få minutter.
Slik finner du kontoer du eier og disponerer i nettbanken
Nettbanken fordeler kontoene på avtaler. Hver avtale er knyttet opp mot én person eller én bedrift, men flere kan få tilgang til samme avtale. For å betale fra en konto, må du derfor først sikre at du har valgt korrekt avtale. Avtale velges ved pålogging, men du kan enkelt bytte via "Bytt avtale" oppe til høyre.
Oversikt i nettbanken over alle kontoer du disponerer
Den første oversikten du får opp etter du har logget inn, viser kun kontoer i valgt avtale. Ønsker du oversikt over alle avtaler og kontoer du har tilgang til, sørg for at du er på "Mine kontoer" og klikk på de tre strekene (også kalt burgermeny) ute til høyre, som vist på skjermbildet under. Velg "Kontoer jeg disponerer".
PS: Finner du ikke kontoene til dine barn eller din ektefelle/samboer? Prøv å bytte avtale!
Nedbetalingsoversikt for lån
Hvis du ønsker å se nedetalingsplan og lignende detaljer for lånet ditt, klikker du på de tre prikkene til høyre for lånekontoen og velger "Lån detaljer".
Introduksjonsvideo
Betaling og overføringer, av Eika Gruppen
Jeg trenger BankID – hvordan går jeg fram?
Du må være legitimert med pass og fått kodebrikke fra oss. Deretter går du til nettbank-påloggingen, taster inn ditt fødselsnummer og følger prosedyren for å aktivere BankID. Når BankID er aktivert, kan du betale og signere med BankID. Les mer om BankID her.
Jeg trenger ny kodebrikke. Hva gjør jeg?
Ring oss på 51 67 67 00 for å bestille. Brikken blir sendt i posten fra Eika Service Senter.
Kan jeg bruke BankId fra annen bank ved pålogging nettbank?
Ja.
Når må jeg få sperret min BankID?
Dersom du har mistanke om at noen har fått kjennskap til ditt BankID-passord, må du enten endre passordet eller ta kontakt med banken umiddelbart. Du må også umiddelbart ta kontakt med banken dersom din kodebrikke er mistet eller stjålet.
Har du et spørsmål som er sensitivt og som for eksempel omhandler lån eller personopplysninger, tilrår vi at du bruker meldingstjenesten i nettbanken eller mobilbanken. Dette er enkelt og trygt og du kan også laste opp vedlegg. Vi svarer så raskt vi kan.
I nettbanken: Logg på nettbanken på vanlig måte. Velg "Kontakt oss".
I mobilbanken/mobilappen; Logg på som vanlig. Du finner meldingsfunksjonen ved å klikke på varslingssymbolet (bjelle) - gå til "Meldinger".
For privatkunder:
Telefon: (+47) 51 67 67 00
Man – fre: 08 – 20 Helg og helligdager: 09 – 21
E-post: kundeservice@sandnes-sparebank.no
For bedriftskunder:
Telefon: (+47) 51 67 67 00
Man – fre: 09 – 15
Nettbanksupport helg og helligdager 9 –21
E-post: bedrift@sandnes-sparebank.no
Havnespeilet (hovedkontor)
Kun timeavtaler
Ring 51676700 mellom 08-20 for å lage en avtale
Besøksadresse:
Rådhusgata 3, 4306 SANDNES
Kun HC-parkering direkte utenfor bygget
Postadresse:
Sandnes Sparebank
Postboks 1133 (Lura)
4391 SANDNES
Handelens hus
Kun timeavtaler
Åpent man-fre: 10-14, men møter med rådgiver kan også avtales etter bankens åpningstider
Besøksadresse:
Kongsgata 10,
4005 STAVANGER
Postadresse:
Sandnes Sparebank,
Pb 1133, 4391 SANDNES
Ring 51676700 og avtal tid.
Møter med rådgiver kan også avtales etter bankens åpningstider.
Besøksadresse: Sandesletta 21 A, 4050 Sola
Postadresse: Sandnes Sparebank, pb 1133, 4391 Sandnes
Kundeservice treffer du på 51 67 67 00 hverdager 08.00 – 20.00 og lørdag/søndag 09.00 – 21.00.
Telefon (+47) 51 67 67 00
Nødkontanter: Nets (+47) 81500500