Nettbank - Kom i gang

Hovedbilde betaling


Pålogging nettbank – alle må logge på med BankID

I påloggingsbildet kan du velge mellom BankID med brikke eller BankID på mobil. 


 
 
Slik aktiverer du BankID i nettbanken

Dersom du ikke har BankID i Sandnes Sparebank må du opprette og aktivere BankID for å gå videre.
 
1. Fra påloggingssbildet (se skjermbilde over), gå til Pålogging med brikke, tast inn fødselsnummer og klikk Logg inn.
 
2. På neste skjermbilde får du beskjed om at det finnes en BankID-avtale som ikke er registrert. Klikk Start.


 
3. Bestill passord; Velg "Send meg passord på SMS" og tast inn kode fra kodebrikken du har i Sandnes Sparebank. Klikk Neste.

4. Tast inn engangspassordet som kom på SMS, les gjennom og aksepter avtalevilkårene og klikk Neste.

 

5. BankID er nå aktivert og pålogging til nettbank skal være klar innen få minutter.
 
 
Slik finner du kontoer du eier og disponerer i nettbanken

Nettbanken fordeler kontoene på avtaler. Hver avtale er knyttet opp mot én person eller én bedrift, men flere kan få tilgang til samme avtale. For å betale fra en konto, må du derfor først sikre at du har valgt korrekt avtale. Avtale velges ved pålogging, men du kan enkelt bytte via "Bytt avtale" oppe til høyre.

 
Oversikt i nettbanken over alle kontoer du disponerer

Den første oversikten du får opp etter du har logget inn, viser kun kontoer i valgt avtale. Ønsker du oversikt over alle avtaler og kontoer du har tilgang til, sørg for at du er på "Mine kontoer" og klikk på de tre strekene (også kalt burgermeny) ute til høyre, som vist på skjermbildet under. Velg "Kontoer jeg disponerer".

PS: Finner du ikke kontoene til dine barn eller din ektefelle/samboer? Prøv å bytte avtale!


Nedbetalingsoversikt for lån
Hvis du ønsker å se nedetalingsplan og lignende detaljer for lånet ditt, klikker du på de tre prikkene til høyre for lånekontoen og velger "Lån detaljer".

Introduksjonsvideo
Betaling og overføringer, av Eika Gruppen
Introduksjonsvideo nettbank