Innhold

Mobilbank

Hva må jeg gjøre for å bruke mobilbank?
1. Last ned mobilbank fra Appstore eller Google Play.
2. Aktiver mobilbanken. Dette kan du gjøre selv i appen eller i nettbanken.
3. Ha tilgang til trådløst- eller mobilnett.


Må jeg aktivere mobilbanken i nettbank?
Nei, du kan aktivere mobilbanken fra første skjermbilde (velkomstskjermen) når du går inn på appen på mobilen. (Den kan også aktiveres i nettbanken)


Trenger jeg BankID på mobil?
Du kan bruke BankID på mobil eller firesifret PIN-kode.


Kan jeg endre PIN-kode?
Man kan endre PIN-kode etter man har aktivert hvis manikkehar valgt "Husk meg". Da vil velkomstskjermen alltid vises før man logger på. Da kan man aktivere på nytt og velge PIN.


Hvordan får jeg opp kontoer jeg disponerer (barn, ektefelle etc)?
Disse ligger under avtaler. Avtaler kan legges til i mobilbanken ved å klikke på "Avtaler" oppe til venstre. Velg avtalen du ønsker å aktivere og klikk "Legg til". Kontoene under denne avtalen vil nå være tilgjengelige til å legge til fra startsiden til mobilbanken.


Hva koster det å bruke mobilbank?
Det er gratis å bruke mobilbank, men du må være oppmerksom på at mobiloperatøren tar betalt for surfetid/nedlasting av data. I utlandet vil disse prisene være høyere. Banken kan også ta betalt for enkelte tjenester.


Kan jeg betale til alle med SnapCash?
Foreløpig fungerer SnapCash kun mellom kunder i Eika-banker. Vi regner med at flere norske banker tar løsningen i bruk etter hvert.


Kan man overføre til mobilnummer med SnapCash?
Ja, du kan også gå rett i adresseboken for å finne kontakten. For å kunne betale til et mobilnummer, må mottaker ha registrert sitt mobilnummer og kontonummer i SnapCash.