Denne brukerhjelpen viser hvordan du installerer mobilbanken via mobilen. Det er i de fleste tilfeller enklere å gjøre konfigureringen via nettbank på forhånd. Da er det nok å laste ned mobilbanken, så er du i gang.
Mobilbanken vår støttes hovedsaklig av iPhone/iPad (App Store) og Android-enheter (Samsung, Nexus, HTC osv), men det finnes en egen begrenset utgave for Windows Phone.
Last ned app her:
Steg 2 - Starte aktiveringsprosess
Når du har installert appen og starter den for første gang, vil du se denne skjermen. Trykk på den gule "Aktiver"-knappen nederst for å gå videre.
Steg 3 - Velg type BankID
På neste skjerm velger du BankID med brikke eller BankID på mobil. Velg det som passer akkurat nå - dette valget er ikke endelig.
Steg 4 - Velg avtale
Her vises en oversikt over avtalene du har tilgang til (typisk ektefelle, barn osv). Velg avtalen med ditt navn, de andre avtalene kan du aktivere etter installering.
Steg 5 - Sett PIN
Her må du sette en egen PIN-kode, som brukes hvis du skal logge på mobilbanken med BankID-brikken.
Ferdig!
Mobilbanken er nå aktivert. For gode tips til smart bruk av mobilbanken og oversikt over mulighetene, gå til oversikt over brukerguidene for mobilbank.