Eirik HaverEtter at Sandnes Sparebank begynte å selge forsikring gjennom Eika, har mange opplevd å måtte betale mindre enn før. Laila og Leif Magne på Hommersåk er to av dem.

– Vi opplever at veldig mange kunder sparer penger på å flytte forsikringen over til oss. I tillegg finner kunden alt om sine forsikringer veldig oversiktlig i mobilbanken, og kan gjøre endringer selv, sier banksjef Eirik Haver.

Haver sier at pris alene ikke er avgjørende for om kunden ønsker å bytte forsikringsselskap.

– Vi går grundig gjennom hva kunden trenger og kommer med et forslag til løsning. Endel kunder er overdekket, mens andre har mangler i sine forsikringer, sier Haver.

– Vi fikk både billigere og bedre forsikring gjennom Eika!

Laila og Leif Magne Hetland på Hommersåk byttet nylig til Eika forsikring gjennom Sandnes Sparebank. De ble overrasket over både pris og vilkår.

– Vi var egentlig fornøyde med forsikringsselskapet vi hadde, bortsett fra en ting. Jeg har en litt spesiell Mercedes som vi i mange år har måttet betale en høy forsikringspremie på/for. Vi forsøkte mange ganger å få ned prisen, men forsikringsselskapet vi hadde før, kunne ikke gi oss et bedre tilbud, sier Leif Magne Hetland.

Han anser seg selv som en bevisst kunde som følger med i timen. I alle år har han aktivt ringt noen ulike forsikringsselskap og bedt om tilbud.

– Prisen er ikke avgjørende alene. Jeg har alltid lest grundig gjennom vilkårene for de ulike forsikringene, forteller han.

Da Sandnes Sparebank begynte å selge forsikring gjennom Eika, var det naturlig for Laila og Leif Magne å sjekke om de kunne få et bedre tilbud. De ble overrasket.

– Vi fikk en langt lavere pris. Faktisk ble totalprisen på alle forsikringene 40 % lavere hos Eika! Og det beste med alt er at vi er kjempefornøyde med vilkårene også. Jeg har lest nøye og det ser virkelig bra ut. Vi setter også stor pris på at det er lett å få tak i vår kontaktperson i Sandnes Sparebank - det betyr mye.